Choreoterapia i taniec terapeutyczny - kurs 80 godzin
Organizatorem Kursu jest
Szkoła Arteterapii Jolanty Łysakowskiej
Fabryka Kreatywności w Chorzowie
Kurs instruktorski prowadzony jest w formie warsztatowej, w małych grupach, trwa 80 godzin, podzielony jest na 3 zjazdy weekendowe i kończy się egzaminem praktycznym.
Podczas każdego zjazdu Uczestnicy kursu otrzymują fachową wiedzę oraz uczestniczą w ćwiczeniach z zakresu tańca
terapeutycznego, przygotowujących do pracy z poszczególnymi grupami odbiorców.
Kurs przygotowuje do pracy w charakterze instruktora choreoterapii i tańca terapeutycznego.
Już po realizacji każdego zjazdu/etapu można prowadzić zajęcia z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach.
Zjazd I
„Taniec jako forma zabawy oraz identyfikacji podstawowych emocji"
Program:
1. Teoretyczne podstawy choreoterapii
2. Ćwiczenia integrujące grupę
3. Rozgrzewka, praca z emocjami
4. Zabawy z rekwizytami
5. Taniec jako zabawa i edukacja
6. Tańce integracyjne
Celem I zjazdu kursu choreoterapii jest wprowadzenie podstaw teoretycznych i stworzenie pola do wymiany dotychczasowych doświadczeń w pracy z ruchem i tańcem w swoich środowiskach.
Zaproponowane ćwiczenia mają charakter integracyjny i zabawowy, dlatego z powodzeniem mogą być zastosowane w różnych grupach wiekowych. Potencjał rozwojowy w trakcie zabawy oraz wykorzystanie rekwizytów wykonanych także przez samych uczestników, wzmacnia poczucie spójności w grupie oraz inspiruje do kreatywnych działań.
I etap kursu jest zatem kluczowy w procesie budowania grupy, integrowania jej i wprowadzenia elementu zabawy, który w choreoterapii jest jednym z podstawowych czynników leczących i rozwojowych.
Wprowadzenie formuły przetwarzania zaproponowanych ćwiczeń dla grupy osób z którymi uczestnicy już pracują lub zamierzają pracować, jest dużym krokiem w kierunku samodzielnego tworzenia scenariuszy, nieszablonowego myślenia i umiejętności dostosowywania aktywności do swoich podopiecznych.
Zjazd II
„Taniec jako forma autoekspresji, narzędzie poszerzające świadomość i kontakt z ciałem oraz wsparcie zdrowia psychicznego”
Program:
1. Cele choreoterapii i tańca terapeutycznego oraz czynniki leczące i rozwojowe
2. Świadomość ciała oraz zmysłów
3. Praca z oddechem
4. Emocje i ruch
5. Action painting - ruch pełen kolorów
6. Masaż i relaksacja (automasaż, masaż w parach, masaż w kręgu)
Celem II zjazdu kursu choreoterapii jest stworzenie przestrzeni do kontaktu ze sobą i własnym ciałem oraz poznanie elementów tańca i ruchu, które stanowią czynniki leczące w psychoterapii tańcem i ruchem, a w terapii tańcem (choreoterapii) mogą być wykorzystane jako motywy przewodnie kolejnych sesji prowadzonych przez uczestników w ich grupach odbiorców.
Ponadto uczestnicy kursu otrzymują propozycje ćwiczeń skupiające uwagę na poszerzaniu świadomości ciała, jego granic, możliwości i potrzeb. Włączenie w pracę z ruchem i tańcem elementów wiedzy o emocjach, pozwala wykorzystywać medium ruchu jako narzędzia autoekspresji, ułatwiającego między innymi redukcję napięć.
Oddech i puls jako naturalne rytmy towarzyszące człowiekowi od chwili narodzin, również mogą zadziałać wspierająco poprzez wykorzystanie w etiudach ruchowych. Połączenie ekspresyjnego malowania z muzyką zbliża uczestników do bycia w ruchu, co jest szczególnie wskazane w grupach posiadających pewien opór wobec tańca.
Domknięciem tego etapu jest poznanie prostych narzędzi masażu i relaksacji, możliwych do zastosowania w różnych grupach wiekowych.
Zjazd III
„Ruch i taniec jako forma komunikacji i narzędzie w budowaniu relacji interpersonalnych”
Program:
1. Ja, Ty, My - taniec relacji
2. Praca z tematem (taniec, elementy dramy)
3. Interpretacje muzyczno-ruchowe
4. Wykorzystanie sztuk wizualnych w choreoterapii
5. Metafora i rekwizyt w tańcu terapeutycznym
6. Elementy analizy ruchu wg Rudolfa Labana
Celem III zjazdu kursu choreoterapii jest praca nad komunikacją w ruchu. Kompetencja do przekazywania informacji w postaci ruchu jest doskonale znana małym dzieciom, które w naturalny sposób reagują całym ciałem na impulsy przychodzące z zewnątrz i wewnątrz.
Reakcje somatyczne bywają powtarzalne, a przez to czytelne. W ten sposób powstają pewne wzorce ruchowe, które z upływem czasu ustępują miejsca komunikatom werbalnym.
Wykorzystanie ruchu i ekspresji ciała w relacji z drugą osobą jest możliwe jednak dopiero wtedy, gdy osoba nawiązująca kontakt z drugim człowiekiem sama jest świadoma swojego ciała i swoich zasobów ruchu.
Wykorzystanie podczas tego etapu pracy z metaforą, rekwizytami i elementami ekspresji teatralnej, pozwala uczestnikom poszerzyć spektrum możliwości w budowaniu zasobów narzędzi do pracy w swoich grupach. Metafory i rekwizyty znajdą największe zastosowanie w pracy z dziećmi, a także w pracy z osobami ze szczególnymi potrzebami, mającymi wciąż ograniczony język ruchu i potrzebującymi dodatkowego wsparcia w autoekspresji.
Wprowadzenie elementów analizy ruchu według Rudolfa Labana umożliwi uczestnikom pracę z tzw. komponentami ruchu, które wzmacniają przekazywaną w ruchu historię i pozwalają badać możliwości ciała i przestrzeni, w której wszyscy się poruszamy.
Dla kogo?
Na Kurs zapraszamy nauczycieli, wychowawców, terapeutów, psychologów, pedagogów, trenerów, instruktorów, animatorów, pracowników ośrodków kultury, ośrodków pomocy społecznej lub socjalnej, fizjoterapeutów, studentów, osoby pracujące z grupami i chcące wzbogacić swój warsztat pracy, uzupełnić wiedzę oraz umiejętności, osoby zainteresowane własnym rozwojem.
Cena kursu: 3600 zł za osobę
Czas trwania kursu: 80 godzin
Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele
w godzinach 08 - 16 lub 09 - 17
częściowo w ramach pracy własnej uczestnika
oraz kończą się egzaminem praktycznym.
Po zaliczonym egzaminie otrzymasz zaświadczenie ukończenia
kursu instruktorskiego, czekają na Ciebie również serwis kawowy,
propozycje muzyczne oraz skrypt.
Miejsce Kursu: Chorzów, Warszawa, Poznań, Głogów, Bystrzyca Kłodzka
oraz w każdym miejscu w Polsce po zebraniu się grupy min. 12 osób.
W celu rezerwacji miejsca należy wpłacić zadatek w wysokości 600 zł,
w sprawie płatności i numeru konta prosimy o kontakt z Fabryką Kreatywności.
Ilość miejsc ograniczona - pracujemy w małych grupach.
Decyduje kolejność zgłoszeń oraz wpłata zaliczki.
==============================
Chorzów
Edycja weekendowa
3 zjazdy 2-dniowe - sobota i niedziel
Terminy zjazdów dla nowej grupy
28-29.09.2024
05-06.10.2024
26-27.10.2024
==============================
Warszawa
Edycja weekendowa
3 zjazdy 2-dniowe - sobota i niedziela
Terminy zjazdów dla nowej grupy
Terminy zjazdów dla nowej grupy
12-13.10.2024
23-24.11.2024
07-08.12.2024
==============================
Głogów
Edycja weekendowa
3 zjazdy 2-dniowe - sobota i niedziela
Terminy zjazdów dla nowej grupy
14-15.12.2024
11-12.01.2025
26-27.02.2025
==============================
KONFERENCJA ARTETERAPIA w GłogowieSTUDIA PODYPLOMOWEArteterapia - studia podyplomoweTerapia Zajęciowa - studia podyplomoweCoaching w zdrowiu i terapii - studia podyplomoweKURSY SZKOLENIA WARSZTATY PLENERY WCZASYArteterapia - kurs 160 godzinUmiejętności trenerskie i coachingowe dla terapeutówPlener malarski - wakacje inne niż zwykleVedic Art - warsztaty malarskiePlener ARTeTerapeutyczny z Wiesławem Karolakiem Rysunek i malarstwo - warsztaty wakacyjneSylwoterapia i terapia lasem - kurs i warsztaty wakacyjneIkonopisanie - wczasy i kursWczasy z arteterapiąMakrama wakacyjnie - kurs 40 godzArteterapia w pracy z młodzieżą i dorosłymi - kurs 40 godzinChoreoterapia i taniec terapeutyczny - kurs 80 godzinTeatr w edukacji, proilaktyce i terapii - kurs 40 godzinMuzyka z elementami muzykoterapii - szkolenie 20 godzinProgram 60+Akademia Menedżera - kurs 100 godzinAkademia Trenera - kurs 100 godzinAkademia Coacha - kurs 100 godzin---SZKOLENIA BIZNESOWEMODUŁ I - Budowanie relacji z klientem i pracownikamiMODUŁ II - Tajemnice skutecznej sprzedażyMODUŁ III - Rozwój zawodowy pracownikówMODUŁ IV - Rozwój firmy, urzędu, organizacjiMODUŁ V - Nie tylko dla liderówMODUŁ VI - Zanim zostaniesz pracownikiemSZKOLENIA PEDAGOGICZNEMODUŁ I - Dziecko zdolne w placówce edukacyjnej MODUŁ II - Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymiMODUŁ III - Doskonalenie warsztatu pracyMODUŁ IV - Rozwój zawodowyMODUŁ V - Budowanie relacji z rodzicami i uczniamiMODUŁ VI - Rozwój osobistyKONFERANSJERDLA DZIECI: urodziny, festyny, opieka