Choreoterapia i taniec terapeutyczny - kurs 80 godzin



Organizatorem Kursu jest
Szkoła Arteterapii Jolanty Łysakowskiej
Fabryka Kreatywności w Chorzowie


Kurs instruktorski prowadzony jest w formie warsztatowej, w małych grupach, trwa 80 godzin, podzielony jest na 3 zjazdy weekendowe i kończy się egzaminem praktycznym.

Podczas każdego zjazdu Uczestnicy kursu otrzymują fachową wiedzę oraz uczestniczą w ćwiczeniach z zakresu tańca terapeutycznego, przygotowujących do pracy z poszczególnymi grupami odbiorców.  

Kurs przygotowuje do pracy w charakterze instruktora choreoterapii i tańca terapeutycznego.
Już po realizacji każdego zjazdu/etapu można prowadzić zajęcia z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach. 


Zjazd I 
„Taniec jako forma zabawy oraz identyfikacji podstawowych emocji" 

Program:
1. Teoretyczne podstawy choreoterapii
2. Ćwiczenia integrujące grupę
3. Rozgrzewka, praca z emocjami
4. Zabawy z rekwizytami
5. Taniec jako zabawa i edukacja
6. Tańce integracyjne

Celem I zjazdu kursu choreoterapii jest wprowadzenie podstaw teoretycznych i stworzenie pola do wymiany dotychczasowych doświadczeń w pracy z ruchem i tańcem w swoich środowiskach. 
Zaproponowane ćwiczenia mają charakter integracyjny i zabawowy, dlatego z powodzeniem mogą być zastosowane w różnych grupach wiekowych. Potencjał rozwojowy w trakcie zabawy oraz wykorzystanie rekwizytów wykonanych także przez samych uczestników, wzmacnia poczucie spójności w grupie oraz inspiruje do kreatywnych działań. 
I etap kursu jest zatem kluczowy w procesie budowania grupy, integrowania jej i wprowadzenia elementu zabawy, który w choreoterapii jest jednym z podstawowych czynników leczących i rozwojowych. 
Wprowadzenie formuły przetwarzania zaproponowanych ćwiczeń dla grupy osób z którymi uczestnicy już pracują lub zamierzają pracować, jest dużym krokiem w kierunku samodzielnego tworzenia scenariuszy, nieszablonowego myślenia i umiejętności dostosowywania aktywności do swoich podopiecznych.

 
Zjazd II 
„Taniec jako forma autoekspresji, narzędzie poszerzające świadomość i kontakt z ciałem oraz wsparcie zdrowia psychicznego”

Program:
1. Cele choreoterapii i tańca terapeutycznego oraz czynniki leczące i rozwojowe 
2. Świadomość ciała oraz zmysłów
3. Praca z oddechem 
4. Emocje i ruch 
5. Action painting - ruch pełen kolorów 
6. Masaż i relaksacja (automasaż, masaż w parach, masaż w kręgu)

Celem II zjazdu kursu choreoterapii jest stworzenie przestrzeni do kontaktu ze sobą i własnym ciałem oraz poznanie elementów tańca i ruchu, które stanowią czynniki leczące w psychoterapii tańcem i ruchem, a w terapii tańcem (choreoterapii) mogą być wykorzystane jako motywy przewodnie kolejnych sesji prowadzonych przez uczestników w ich grupach odbiorców. 
Ponadto uczestnicy kursu otrzymują propozycje ćwiczeń skupiające uwagę na poszerzaniu świadomości ciała, jego granic, możliwości i potrzeb. Włączenie w pracę z ruchem i tańcem elementów wiedzy o emocjach, pozwala wykorzystywać medium ruchu jako narzędzia autoekspresji, ułatwiającego między innymi redukcję napięć. 
Oddech i puls jako naturalne rytmy towarzyszące człowiekowi od chwili narodzin, również mogą zadziałać wspierająco poprzez wykorzystanie w etiudach ruchowych. Połączenie ekspresyjnego malowania z muzyką zbliża uczestników do bycia w ruchu, co jest szczególnie wskazane w grupach posiadających pewien opór wobec tańca. 
Domknięciem tego etapu jest poznanie prostych narzędzi masażu i relaksacji, możliwych do zastosowania w różnych grupach wiekowych.


Zjazd III  
„Ruch i taniec jako forma komunikacji i narzędzie w budowaniu relacji interpersonalnych” 

Program:
1. Ja, Ty, My - taniec relacji 
2. Praca z tematem (taniec, elementy dramy) 
3. Interpretacje muzyczno-ruchowe 
4. Wykorzystanie sztuk wizualnych w choreoterapii 
5. Metafora i rekwizyt w tańcu terapeutycznym
6. Elementy analizy ruchu wg Rudolfa Labana 

Celem III zjazdu kursu choreoterapii jest praca nad komunikacją w ruchu. Kompetencja do przekazywania informacji w postaci ruchu jest doskonale znana małym dzieciom, które w naturalny sposób reagują całym ciałem na impulsy przychodzące z zewnątrz i wewnątrz. 
Reakcje somatyczne bywają powtarzalne, a przez to czytelne. W ten sposób powstają pewne wzorce ruchowe, które z upływem czasu ustępują miejsca komunikatom werbalnym. 
Wykorzystanie ruchu i ekspresji ciała w relacji z drugą osobą jest możliwe jednak dopiero wtedy, gdy osoba nawiązująca kontakt z drugim człowiekiem sama jest świadoma swojego ciała i swoich zasobów ruchu. 
Wykorzystanie podczas tego etapu pracy z metaforą, rekwizytami i elementami ekspresji teatralnej, pozwala uczestnikom poszerzyć spektrum możliwości w budowaniu zasobów narzędzi do pracy w swoich grupach. Metafory i rekwizyty znajdą największe zastosowanie w pracy z dziećmi, a także w pracy z osobami ze szczególnymi potrzebami, mającymi wciąż ograniczony język ruchu i potrzebującymi dodatkowego wsparcia w autoekspresji. 
Wprowadzenie elementów analizy ruchu według Rudolfa Labana umożliwi uczestnikom pracę z tzw. komponentami ruchu, które wzmacniają przekazywaną w ruchu historię i pozwalają badać możliwości ciała i przestrzeni, w której wszyscy się poruszamy.



Dla kogo?
Na Kurs zapraszamy nauczycieli, wychowawców, terapeutów, psychologów, pedagogów, trenerów, instruktorów, animatorów, pracowników ośrodków kultury, ośrodków pomocy społecznej lub socjalnej, fizjoterapeutów, studentów, osoby pracujące z grupami i chcące wzbogacić swój warsztat pracy, uzupełnić wiedzę oraz umiejętności, osoby zainteresowane własnym rozwojem.

Cena kursu:  3600 zł za osobę
Czas trwania kursu:  80 godzin 
Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele
w godzinach  08 - 16   lub   09 - 17
częściowo w ramach pracy własnej uczestnika
oraz kończą się egzaminem praktycznym.
                           
Po zaliczonym egzaminie otrzymasz zaświadczenie ukończenia 
kursu instruktorskiego, czekają na Ciebie również serwis kawowy,
propozycje muzyczne oraz skrypt.

Miejsce Kursu:  Chorzów, Warszawa, Poznań, Głogów, Bystrzyca Kłodzka
oraz w każdym miejscu w Polsce po zebraniu się grupy min. 12 osób.

W celu rezerwacji miejsca należy wpłacić zadatek w wysokości 600 zł, 
w sprawie płatności i numeru konta prosimy o kontakt z Fabryką Kreatywności.

Ilość miejsc ograniczona - pracujemy w małych grupach. 
Decyduje kolejność zgłoszeń oraz wpłata zaliczki.


==============================

Chorzów

Edycja weekendowa  
3 zjazdy 2-dniowe - sobota i niedziel
Terminy zjazdów dla nowej grupy

28-29.09.2024
05-06.10.2024
26-27.10.2024

==============================

Warszawa

Edycja weekendowa 
3 zjazdy 2-dniowe - sobota i niedziela
Terminy zjazdów dla nowej grupy

12-13.10.2024 
23-24.11.2024
07-08.12.2024

==============================

Głogów

Edycja weekendowa 
3 zjazdy 2-dniowe - sobota i niedziela
Terminy zjazdów dla nowej grupy 

14-15.12.2024 
11-12.01.2025
26-27.02.2025

==============================






KONFERENCJA ARTETERAPIA w Głogowie

STUDIA PODYPLOMOWE

Arteterapia - studia podyplomowe

Terapia Zajęciowa - studia podyplomowe

Coaching w zdrowiu i terapii - studia podyplomowe

KURSY SZKOLENIA WARSZTATY PLENERY WCZASY

Arteterapia - kurs 160 godzin

Umiejętności trenerskie i coachingowe dla terapeutów

Plener malarski - wakacje inne niż zwykle

Vedic Art - warsztaty malarskie

Plener ARTeTerapeutyczny z Wiesławem Karolakiem

Rysunek i malarstwo - warsztaty wakacyjne

Sylwoterapia i terapia lasem - kurs i warsztaty wakacyjne

Ikonopisanie - wczasy i kurs

Wczasy z arteterapią

Makrama wakacyjnie - kurs 40 godz

Arteterapia w pracy z młodzieżą i dorosłymi - kurs 40 godzin

Choreoterapia i taniec terapeutyczny - kurs 80 godzin

Teatr w edukacji, proilaktyce i terapii - kurs 40 godzin

Muzyka z elementami muzykoterapii - szkolenie 20 godzin

Program 60+

Akademia Menedżera - kurs 100 godzin

Akademia Trenera - kurs 100 godzin

Akademia Coacha - kurs 100 godzin

---

SZKOLENIA BIZNESOWE

MODUŁ I - Budowanie relacji z klientem i pracownikami

MODUŁ II - Tajemnice skutecznej sprzedaży

MODUŁ III - Rozwój zawodowy pracowników

MODUŁ IV - Rozwój firmy, urzędu, organizacji

MODUŁ V - Nie tylko dla liderów

MODUŁ VI - Zanim zostaniesz pracownikiem

SZKOLENIA PEDAGOGICZNE

MODUŁ I - Dziecko zdolne w placówce edukacyjnej

MODUŁ II - Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

MODUŁ III - Doskonalenie warsztatu pracy

MODUŁ IV - Rozwój zawodowy

MODUŁ V - Budowanie relacji z rodzicami i uczniami

MODUŁ VI - Rozwój osobisty

KONFERANSJER

DLA DZIECI: urodziny, festyny, opieka





posiada certyfikat jakości
wpis do RIS
wpis do BUR